Naujienos

Kaune gimstantys unikalūs gaminiai keliauja į garsiausių pasaulio kompanijų virtuves

Per daugiau nei du veiklos dešimtmečius kauniečiai „Novameta“ jau triskart spėjo išaugti savo marškinėlius ir kraustėsi į vis didesnes patalpas, visą tą laiką nuosekliai ir tvariai plėsdamiesi ir augdami. Jų nerūdijančio plieno profesionalios virtuvės puikuojasi nuo „Žalgirio“ arenos iki tokių kompanijų kaip „Google“ ar „Rolls-Royce“ darbuotojams skirtose erdvėse ir prabangiausių viešbučių tinklų restoranuose. Šiandien eidami ne į masiškumą, bet į didžiausią pridėtinę vertę generuojančius sudėtingus sprendimus, jie sako, kad visa ši evoliucija nebūtų įmanoma be tobulai pasirinktos įsikūrimo lokacijos – Kauno, kaip inžinerinio ir gamybinio miesto.

„Jei reikėtų trumpai prisistatyti: esame didžiausi Šiaurės Europoje nestandartinės nerūdijančio plieno įrangos virtuvėms gamintojai, tiekiantys profesionalius produktus klientams Europoje ir už jos ribų. Kas mūsų klientai? Patys įvairiausi: mūsų pagamintos virtuvės stovi „Google“,  „Booking.com“, „Rolls-Royce“ darbuotojams skirtose maisto gaminimo erdvėse, taip pat tokių viešbučių tinklų kaip „Marriott“ ar „Kempinski“ restoranų virtuvėse, arba didžiausiame pasaulyje povandeniniame restorane „Under“ Norvegijoje, turinčiame „Michelin“ žvaigždutę. Tai įdomūs klientai, įdomūs projektai ir nekasdieniški gaminiai, kuriuos nuo A iki Z kuriame ir gaminame čia, Kaune“, – pasakoja „Novametos“ direktorius Mindaugas Jonuškis.

Modernioje dabartinėje gamykloje, į kurią įmonė persikėlė prieš nepilnus dvejus metus, 17 000 kv. m plote darbuojasi apie 250 darbuotojų, iš kurių – per 60 inžinierių; čia kasdien surenkami 5-6 nestandartiniai virtuvių komplektai, kurių kiekvienas kainuoja kaip automobilis – nuo biudžetinių iki prabangių.

„Išties būna smagu priimti svečius iš Vakarų Europos, pavedžioti po mūsų gamybines patalpas ir matyti jų apstulbimą, išvydus tokio lygio gamybą bei technologijas. Žmonės tikisi pamatyti kažką, kas bus gerokai prasčiau nei jų vietinės gamyklos, bet išvydę vaizdus supranta, kad savo šalyse net neturi analogų tam, kas yra „Novametoje“, Kaune“, – pasakoja vadovas, pripažindamas, kad stereotipus laužyti tenka įvairiose plotmėse, darbuotojų paieškų – taip pat.

„Štai kad ir istorija apie mūsų darbuotoją iš Didžiosios Britanijos. Nusprendę, kad įmonei reikalingas vadybininkas, dirbantis toje rinkoje, ir pradėję jo paieškas, turėjome kiek pavargti, kol prisikvietėme mums tikusį ir patikusį žmogų į darbo pokalbį. Tačiau kai jau jis atvažiavo ir iš arčiau susipažino tiek su kompanija, tiek su Kaunu ir šalimi, dabar yra vienas geriausių Lietuvos ambasadorių, nepaliaujantis pasakoti britams, kokia nuostabi Lietuva ir jos žmonės. Kartais net pagalvoju, o, kad kiekvienas lietuvis taip gerai atsilieptų apie savo šalį!“ – šypsosi M. Jonuškis.

Nuo vieno suvirintojo – iki Šiaurės Europos lyderio

Veikla, nuo kurios startavo būsimoji „Novameta“, prasidėjo tolimais 1997-taisiais, kai pats nerūdijantis plienas dar buvo visiška egzotika, o jį virinantį žmogų visame Kaune tepavyko surasti… vieną. Tais pačiais metais kompanijos pradininkai pardavė ir pirmąjį gaminį – nerūdijančio plieno stalą.

„Su „Novametos“ vardu pradėjome dirbti nuo 2002-jų. Žvelgiant atgal, atrodo, kad veikla prasidėjo tarsi savaime: buvo poreikis iš rinkos – bet neturėjome jokios konkurencijos ir stipriai trūko žmonių, gebančių tą rinkos poreikį atliepti. Kita vertus, vargu ar kompanija būtų taip sėkmingai vysčiusis kitame mieste: Kaune turime ypač palankią situaciją, nes tai inžinerinis miestas. Todėl augti taip, kaip augome mes – sparčiai ir kasmet – padėjo pats Kaunas ir jo išauginami žmonės“, – sako „Novametos“ vadovas.

Pasak jo, pajusti kintantį kompanijos svorį padėjo besikeičiantis verslo partnerių požiūris: jei kažkada tekdavo įrodinėti, ką sugeba ir kodėl verta jais pasitikėti, šiandien kauniečiai gamintojai susilaukia pagarbių verslo partnerių gestų ir darbais pelnyto pripažinimo.

Pagrindiniai „Novametos“ klientai – Šiaurės ir Vakarų Europa: Prancūzija, Vokietija, JK, Skandinavija, Baltijos ir Beneliukso šalys.

Gaminti tai, ko negali kiti

Kurį laiką dairiusis į galimybę plėsti veiklą JAV, kompanija persidėliojo strategiją ir pasirinko kreipti savo fokusą į nestandartinius projektus bei sudėtingus gaminius – eiti ne į masiškumą, bet į didesnės pridėtinės vertės produktų kūrimą.

„Tokių – kaip mūsų naujoji profesionali virtuvės sala, kuri yra išties prabangus įrankis prabangiam verslui. Arba mūsų gaminamas Lietuvoje sukurtas ir suprojektuotas pramoninis šaldytuvas, apdovanotas „Inovacijų prizu“ didžiausioje mūsų verslo sektoriaus pasaulinėje parodoje, „HOST“ Milane. Kitaip sakant, pamatėme, kad mūsų stiprybė yra ne masinis pigių produktų gaminimas, bet sudėtingų projektų realizavimas, todėl einame į aukštesnę kokybę ir profesinę meistrystę. Galima sakyti, kad tokiu būdu bėgame nuo konkurencijos: gamindami pigius gaminius turėtume konkuruoti su kinais, turkais, lenkais. Vietoje to pasirinkome daryti tai, ko negali kiti“, – pasakoja vadovas, pabrėždamas, kad prie tokių produktų atsiradimo kompanijai teko priaugti tiek sistemiškai – persitvarkant savo procesus, tiek technologiškai ir žmonių kompetencijomis.

Studijuokite inžineriją Kaune!

Kalbėdamas apie žmonių kompetencijas, „Novametos“ vadovas nuolat pabrėžia, kad per ilgus metus išaugintas stiprus kolektyvas buvo tas stuburas, kuriuo rėmėsi visas kompanijos augimas.

„Nuoširdžiai manau, kad Lietuva yra viena iš geresnių vietų Europoje užsiimti verslu, o pačioje Lietuvoje Kaunas – geriausia vieta turėti gamyklą, kuriai reikia inžinierių. Šiandien dienai Kaunas kuo puikiausiai patenkinta mūsų augančio verslo poreikius talentingais žmonėmis ir savo patogia infrastruktūra. Iš kitos pusės, ir žmonėms, baigusiems inžinerinius mokslus Kaune, yra itin lengva susirasti darbą. Todėl nuolat kartoju visiems giminaičiams, draugams, draugų vaikams: studijuokite inžineriją, ir studijuokite Kaune – jei tik bent kažkiek esate gabūs tiems mokslams“, – sako M. Jonuškis, pats atiduodantis duoklę jaunų žmonių rengimui prisidėdamas prie Kauno technologijos universiteto (KTU) veiklų – dalyvaudamas studijų programų sudarymo komisijoje ir būdamas KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto baigiamųjų darbų komisijos pirmininku.

Kita vertus, lengviau prisitraukti darbuotojų padeda ir pačios įmonės sisteminga politika, kurios esmė: mylėti, tausoti ir saugoti savo žmones, burti ypatingą komandą ypatingiems projektams.

„Tai reiškia, kad darome sudėtingus projektus, bet jiems atlikti reikalingi žmonės, ne tik išmanantys savo darbą, bet ir turintys vidinės kibirkšties kurti, inovuoti, žvelgti plačiau“, – pastebi vadovas.

Todėl saugodama ir motyvuodama žmones įmonė suteikia įvairių papildomų verčių: nuo ilgesnių apmokamų atostogų, iki 400 kv. m žaidimų kambario, skirto visiems – tiek administracijos, tiek gamybos – padalinių darbuotojams.

Pandemija nenubraukė augimo planų

Nors, kaip ir daugeliui sektoriaus žaidėjų, „Novametai“ pandemija padarė nemažą įtaką, vis dėlto metus restoraninės įrangos gamyboje pavyko baigti su +1 proc. augimu. Šiemet kauniečiai gamintojai ketina ir toliau tęsti suplanuotą augimą: priims dar bent keletą inžinierių-konstruktorių, investuos į programas, skaitmenines technologijas, įrangos papildymą.

„Investuojame, nes norime, kad darbas būtų kuo efektyvesnis ir įdomesnis. Kuo labiau robotizuojamės, tuo daugiau galime padaryti, ir tuo daugiau darbuotojų mums reikia. Kuo esame efektyvesni už konkurentus – tuo daugiau laimime užsakymų, jau nekalbant apie tai, kad ir patiems darbuotojams yra įdomiau dirbti su robotizuotomis staklėmis bei išnaudoti jų suteikiamas galimybes“, – sako „Novametos“ direktorius.

Atgal